Oprettet: søndag 20 september 2009 - 15:05:47 Indlæg: 21
Har sat nye støddæmperkonsoler i mon brors saxo vts årg 2001 i begge sider da den sluppede i begge sider med de gamle med dertil hørende bankelyde. Problemet er så at den stadig banker og der er også slup i de nye, ligeså meget som før! Er der andre der har oplevet dette? Kan det være jernskålen i bunden eller toppen som spænder sammen om konsolen der er noget galt med? Eller findes der konsoller med forskellige "tolerancer"? Måske der er en som vil smide et billed op af tårnene på sådan en set oppe fra? Kan være en tidligere ejer har fusket forkert "skål" på i toppen? Hjælp!!!
Oprettet: søndag 14 juni 2009 - 18:06:23 Indlæg: 91
tænkte nu mere om det virkelig var i konsollen der var slør.. lyd forplanter sig, det ved enhver mek. men de konsoller der sidder på dytten, de er runde i toppen ikk? hvor man kan se møtrikken nede i midten af den, og selv konsollen sidder med 2 møtrikker.?
Kan ikk rigtig finde ud af det med og ligge billeder op, har du en mail adresse jeg må sende til? Er ved og være lidt tid siden jeg sidst har kigget på det men kan da se det er blevet værer. Det er nok konsollerne som er alt for ring kvalitet/pasform.
den er skruget godt ned men ser bestemt ikke voldsænket ud som den står nu med vinterhjul, den går ihvertfald ikke på. begge tårnlejer er nye. Der skal nærmest ingenting til og få den til og sige dunke lyde, en lille ujævnhed i vejen kan gøre det. Det skal siges at styrkugler mv er skiftet for ikke længe side.
okay også stabillisator stængerne? for de er nok noget af det mest følsomme af styrtøjet ved ujævnheder.. for lyde forplanter sig, så selvom det lyder som om det er fra konsollerne kan det sagtens være bærekugler, styrkugler, stabillisator-stænger osv.. og nu du siger der intet skal til, ville jeg tjekke de stab.-stænger for de kan virkelig gi nogle frygtelige lyde så det lyder som om bilen er ved at falde fra hinanden..
hmm.. det lyder satme underligt så.. men kan du se, hvis du skubber bilen sådan lidt sidevejrs ( hvis det er muligt ) kan du så se om den rent faktisk rykker sig i konsollen? eller er det mest af alt en mistanke du har?
ja det har jeg.. det ser sådan set rigtigt nok ud, nu sammenligner jeg med min erfaring og så hva jeg ved fra min egen bil, da det er samme undervogn på alle saxo'er. men tænker om det kan være selve fjederen der har rykket sig eller ikk sidder rigtigt.. men hvorfor den skulle ha rykket sig kan jeg ik se.. :S
hmm synes at det ser ud til fjederen sidder lidt skævt på billed 52 53 54.. hvis du ser på de andre billeder "flugter" fjederen med den nederste del af skålen, men det gør den ik på de 3 billeder. der ligger den nærmest halvt udover i den ene side.. hvis du forstår hva jeg mener.. ?