Oprettet: lørdag 24 juli 2010 - 18:30:30 Indlæg: 4
Hej, elskede citroen mennesker!
Jeg har en problem med min saxo, har faktisk to. Jeg har næsten lige købt bilen, men havde ikke bemærket disse fejl.
Det drejer sig om Saxo 1.6 8v. Når bilen bliver varm, og måler kommer en smule over halv, begynder det røde lys inde ved måler med at lyse. Men blæser begynde dog ikke at med at blæse, og det er så det jeg ikke kan forstå, for har prøvet og pille blæseren af, og teste om den egentlig virker og det gør det så. Men når motoren er varm og lyset i speedo meter lyser, og hvis jeg så piller stikken af til blæseren så stopper det med at lyse inde på speedometeret.
Har også en anden problem, der er en sikring der bliver ved med at springe inde ved motoren, det er en nummer sikring nummer 30. hvis du står foran din saxo så er det den øverste på højer hånd.
Kunne være lækkert hvis i kunne hjælpe der ude drenge/piger.
Oprettet: søndag 14 juni 2009 - 18:06:23 Indlæg: 91
det første problem kan du som Nismo_87 skriver prøver og udlufte dit kølesystem, men husk og ha en "tragt" så du har vandet stående højere end vandkammerhuset, og hvis dette ik virker så prøv og "luse" stikket på din termo kontakt, den sidder nede på køleren med et 2 eller 3 benet stik mener jeg, og hvis blæseren så kører så er det højst sandsynligt din termokontakt der er død.. dette er stort set muligehederne hvis du som du skriver er sikker på blæseren kører rundt når den får direkte + og stel. er selv Citroën mekaniker så du spørger bare hvis der er problemer.