Oprettet: mandag 14 juni 2004 - 22:16:28 Indlæg: 161
hmm der er grønt folie på de org, hvilken farve ender man så med? man blander jo rød og grøn. gir det blå er birba fine nok! [ Rettet Thursday 03 February 2005 - 15:41:20 ] Saxo 1.6 VTR
Oprettet: torsdag 03 februar 2005 - 14:15:13 Indlæg: 392
plastma skiver siger du..! (siger mig ikke så meget),... men vil da lige se om jeg ikke kan finde en hjemmeside de har dem på eller må du da gerne smide et link..
så vil jeg da lige kigge på det. (er de enlig med blå folie
Oprettet: onsdag 12 januar 2005 - 15:51:31 Indlæg: 277
Min makker fra www.dioder.dk hjalp mig en gang i min xantia, der skiftede jeg til blå ved uret. Det lyser grønt fordi der sidder en glødepære i en gennemsigtig grøn plastik støbning. Så monterede vi en "diodepære" hvor der sidder 4 kraftige dioder i en pærefatning. Så kunne det blå lyse igennem det grønne plastik hvilket resulterede i et fedt blåt, men en lille smule tyrkis farve i det. Meget jævnt fordelt farve, så godt ud, tror jeg vil prøve det i saxen.
Kan man fjerne den grønne folie i 2000+ modellerne? Sidder der glødepærer til oplysning? Saxo VTS 1.6 16V www.12v.dk
Oprettet: onsdag 19 maj 2004 - 13:09:51 Indlæg: 1141
Der sidder små glassokkelpærer i... tror nok fatningstypen hedder 3w3 eller noget i den stil.. Jeg har selv skiftet til blå dioder istedet, og det ser kongefedt ud...
Men hvorfor ikke bare forsøge med at scanne de originale skiver ind i en pc, ændre farverne efter ønske, og efterfølgende printe ud på fotopapir??
Har selv overvejet løsningen men droppede det, da den blå farve så rimelig fed ud på de originale grå(!!) skiver... [ Rettet Friday 04 February 2005 - 15:55:31 ] voresliv.DK
Ex. Saxo 1.4iSx nu Xsara 1.6i
+ ex. Volvo 240GL,Austin Metro Turbo Rust in Peace
grunden til jeg vil ha nye skiver er fordi der sider grøn folie på de orginale skiver..! og så hjælper det jo ikke meget og scanne skiver ind og printe nogle hvide ud
men mener i at hvis man købte nogle dioder fra dioden.dk og smed i, så ville de lyse igennem det grønne folie.. (kan en af jer ikke prøve og ta en billede af hvordan det ser ud,,, hvis i altså stadig har de orginale skiver, og bare har skiftet til dioder) har selv prøve og købe nogle blå pære (som dem der sider i) men de lyser overhovedet ikke blå igennem.. bare sådan en træls grøn farve men en blå diode lyser også en del mere. hvorfor nogle dioder skal man købe hvis det er..?? (der er jo lidt og vælge imellem inde på dioden.dk
Undskyld den meget dårlige billedkvalitet, de lyser rigtig kraftig op, men åbenbart ikke nok til at mit skodkamera får effekten rigtig med...... + eneste minus er at jeg i farten glemte at smide en diode ind bag triptælleren.... så nu skal jeg ha &€#!? ud igen...
jeg ville ha sat billederne direkte ind, men jeg kunne ikke finde ud af det.......
okey ser da ud til at de lyser blå...! (men er der også grøn folie på dine skiver..??) hvor mange dioder har du enlig sat i..? ser ud til du har sat 2/4 stk i kun..?? eller hva.. _(der sider normal 11 i) mener jeg.
Opringeligt havde jeg røde dioder ved triptæller og km-tæller, samt rød ved tankmåler...og så blå ved resten..... Det så fedt nok ud, men jeg ville gerne have ren blå,
.....og så var der pludselig ikke nok...
Jeg tror nok der sidder 8 blå i, og der er plads til 11....
okey... hvorfor nogle dioder har du brugt..?? dem fra dioder.dk som hedder Diodepære nr 111..! eller 110..?? kunne godt ske man bare skulle købe sådan nogle dioder... hvis det bliver ordentlig blå...!=
jeg købte nogen dioder hos netop dioder.dk med 3w3-sokkel... Jeg kan dog ikke komme ind på siden ligenu...
Det hele gik ikke så godt første gang, fordi jeg ikke lige tænkte på at det skulle vendes rigtig, så i min iver, vendte jeg dem forkert... - Om igen.... 2 gang, glemte jeg at markere på ratnavet, så mit rat sad drejet med 25 grader.... 4 gang var dog lykkens gang, og hele skidtet får derfor lov til at sidde indtil jeg får taget mig sammen og bestilt de dioder jeg mangler....
Det gode ved det er at jeg da fik erfaring i hvordan man afmonterer airbaggen i førersiden.....
Oprettet: tirsdag 25 januar 2005 - 12:19:24 Indlæg: 37
hey.... sider lige og læser med... og så slog det mig! ham peterh er måske klar på at hjælpe en nu hvor han har helt styr på hvordan sådan nogle fættre skal sættes på???? ligger nemlig og køre rundt i kolding så det var ikke så langt! og kunne også godt tænke mig lidt dioder i......